Telemarketing poznáme už 60. rokov. A hoci sa v priebehu desaťročí rôzne vyvíjal a menil, dodnes predstavuje obľúbený a efektívny nástroj priameho predaja. A to aj napriek náročným zmenám, ktoré priniesli posledné mesiace.

Čo je to priamy predaj cez telefón

Ako priamy predaj označujeme formu predaja produktov a služieb konečnému zákazníkovi bez použitia maloobchodných alebo veľkoobchodných predajní. Pri tomto druhu predaja predajca pasívne nečaká kým príde zákazník sám nakúpiť, ale aktívne sa snaží osloviť zákazníka s ponukou.

Priamy predaj môže prebiehať rôznymi formami – osobne, telefonicky, prostredníctvom internetu…

Jednou z najpoužívanejších foriem priameho predaja je predaj cez telefón. Prostredníctvom tohto predajného kanála ľahko oslovíte potenciálnych zákazníkov nech sa nachádzajú aj tisíce kilometrov ďaleko. Zároveň sa takto šetrí aj čas a financie potrebné na dochádzanie za zákazníkom pri zachovaní priamej interakcie.

Na priamy predaj cez telefón firmy využívajú interné alebo externé call centrá.

Marketingové predvoľby – nová povinnosť pre telemarketing

19.8.2022 nadobudla účinnosť Vyhláška o národnom číslovacom pláne. Na základe tejto vyhlášky musia všetci, ktorí marketingovo navolávajú verejnosť cez telefón a ponúkajú rôzne produkty a služby, využívať špeciálnu predvoľbu 0888.

Povinnosť volať so špeciálnych čísel sa nevzťahuje na operátora či banku, ale len vtedy, ak s ponukou kontaktujú svojho existujúceho zákazníka. Čísla s marketingovou predvoľbou taktiež nie sú povinné pri vykonávaní prieskumu trhu.

Ostatné telemarketingové služby nie je možné vykonávať bez špeciálnej predvoľby, na základe ktorej zákazník ešte pred prijatím hovoru vie, že ide o marketingový hovor.

Porušenie tejto povinnosti vás môže vyjsť naozaj draho. Výška pokuty síce štartuje na 200 €, ale vyšplhať sa môže až na 5 % z obratu.

call centrum a infolinka

Outsourcing call centra vám pomôže zvládnuť zmeny s ľahkosťou

Hlavným dôvodom pre zavedenie povinných predvolieb (mimochodom netýkajú sa len Slovenska, ale celej Európy) bol tzv. telemarketingový spam. Mnohé hovory požadovali zákazníci za nevyžiadané a obťažujúce. Dá sa teda predpokladať, že väčšina ľudí nebude čísla s marketingovou predvoľbou vôbec dvíhať. Prekonať tento, na prvý pohľad neriešiteľný problém, vám pomôže outsourcing call centra.

Vďaka našim dlhoročným skúsenostiam pre vás zabezpečíme súhlasy s marketingovým hovorom a poradíme si aj s nepríjemnou časťou práce, ako je selekcia zákazníkov a premenenie nevyžiadaných hovorov na vyžiadané.

Všetci naši operátori sú profesionálne vyškolení, majú dobré komunikačné schopnosti, sú empatickí, majú vysokú odolnosť voči stresu a hravo si poradia s rôznymi situáciami. Dobre totiž vieme, že pri priamom predaji cez telefón bola odjakživa rozhodujúcim faktorom kvalita verbálnej komunikácie.

Každého nášho operátora sme zodpovedne pripravili aj na zmeny a sťažené podmienky, ktoré prinieslo zavedenie marketingových predvolieb.

V prípade, ak zveríte svoj telemarketing profesionálnemu call centru, odpadne vám navyše aj povinnosť vybavovať si telefónne číslo so špeciálnou marketingovou predvoľbou.

Výhody outsourcingu služieb call centra

Outsourcing call centra prinášal už v minulosti množstvo výhod, pričom väčšina z nich sa s prichádzajúcimi zmenami ešte zvýraznila.

Šetrenie nákladov

Budovanie vlastného interného call centra si vyžaduje nemalé investície – nákup vybavenia, školenie pracovníkov, mzda pracovníkov, prevádzkové náklady. A to len zlomok tých najvyšších nákladových položiek.

Najmä ak využívate telefonické služby skôr príležitostne, náklady na prevádzkovanie interného call centra budú zaručene vyššie, než prínos, ktorý vám call centrum prinesie.

Lepšia zákaznícka skúsenosť

Dobrá zákaznícka skúsenosť predáva. Čím je telemarketér komunikačne zručnejší, tým lepší pocit má zákazník z hovoru a tým ľahšie prebehne predaj/retencia alebo aj prieskum.

Telefónne čísla s marketingovou predvoľbou budú zákazníci pravdepodobne ešte viac pridávať aj do rôznych internetových databáz s hodnotením. Kvalita komunikácie a skúsenosť zákazníka bude preto hrať ešte o niečo väčšiu rolu než v minulosti.

Flexibilita

Externé call centrum so sebou prináša aj vysokú dávku flexibility. Kým interné call centrum sa musíte snažiť vyťažiť čo najviac každý deň, služby externého call centra využívate len vtedy, keď ich potrebujete.

Je preto jedno, či robíte telemarketingovú kampaň každý deň, alebo zapojíte telemarketing len ako súčasť vybraných marketingových kampaní vašej firmy – napríklad v rámci vianočnej kampane.

Sezónnosť nie je iba o Vianociach alebo o Black Friday, týka sa napríklad aj obdobia podávania daňového priznania, kedy vo veľkej miere poskytujeme kapacitu pre infolinku práve k podávaniu daňového priznania. Infolinku môžete rovnako outsourcovať.. Tá môže pomôcť zákazníkom lepšie prekonať zmeny pri zavádzaní nového produktu/služby alebo podporiť vašu komunikáciu so zákazníkmi v čase najväčšej sezóny, alebo aj celoročne.

„Sito“ zákazníkov

Profesionálne call centrum si ľahko poradí s pokročilou segmentáciou zákazníkov a s vašou ponukou produktov alebo služieb osloví tých správnych zákazníkov. Zvýši sa tak pravdepodobnosť predaja a znížia náklady potrebné na získanie jedného zákazníka.

Všetky náročné činnosti na ceste k zákazníkovi vybaví call centrum za vás a vy si už len môžete užiť leady, ktoré pre vás profesionálni telemarketéri získajú.

Telemarketing je tu s nami už dlhé roky, no ako všetko, aj on sa čoraz viac vyvíja. Kým v minulosti stačilo zákazníkovi jednoducho zavolať, „pokecať“ s nim a pomerne ľahko ste ho získali, dnes je cesta za novými zákazníkmi omnoho zložitejšia.

Úspešný telemarketing si preto vyžaduje sledovanie najnovších trendov, pravidelné školenia a tréningy zamestnancov a v neposlednom rade nemalé financie na prevádzkovanie call centra. Interná prevádzka call centra je preto dnes už výhodná pre minimum firiem a outsourcing služieb sa čoraz viac dostáva do popredia aj v tejto oblasti.

Neváhajte si ho vyskúšať aj vy. Kontaktujte nás a spoločne pripravíme telemarketingovú kampaň presne na mieru pre vašu firmu.

Predaj cez call centrum